Daca in anii precedenti pe piata auto din Romania existau numai cateva variante de autoturisme echipate cu GPL la 0 Km, dupa lansarea Noului Fiat Panda si Qubo cu GPL din 2013, foarte multi dintre importatorii auto au incercat sa preia aceasta idee si sa acceseze aceasta piata care este in continua crestere. In piata romaneasca au mai fost lansate variante cu GPL la Dacia, Hyundai sau Suzuki dar care nu s-au bucurat de prea mult succes, multi dintre oameni fiind inca reticenti la variantele de combustibili alternativi sau altii preferand varianta de montaj aftermarket in centrele AGR din toata tara. In acest an ne propunem impreuna cu partenerul nostru Auto Italia, o noua lansare de succes pentru un model deja premiat la Geneva ca Best Seller pentru 2016: FIAT Tipo este noua vedeta a autoturismelor cu combustibili alternativi, ecologici. Latura ecologica nu este inca la moda in Romania, latura economica insa, surade oricarui sofer care circula zilnic. Astfel conducand un Fiat Tipo cu GPL timp de 7 ani, din diferenta de pret benzina – GPL se poate amortiza intregul autoturism.

ECONOMIA LUNARA REALIZATA = Cheltuiala Lunara Benzina – Cheltuiala Lunara GPL

economie fiat tipo cu gpl

Graficul reprezinta evolutia lunara a economiei realizate pentru autoturismul Fiat Tipo, folosind combustibil GPL in conditiile in care se parcurg 50km/zi, 100 km/zi si 200 km/zi precum si economia totala realizata pentru aceste perioade. Fiecare punct reprezinta valoarea economiei pentru luna respectiva. Cu linia punctata s-a determinat valoarea medie a economiei lunare in aceasta perioada. Calculele au fost realizate avându-se in vedere consumul mixt (combinat) de benzina pentru un autoturism Fiat Tipo de 6,3litri/100km si de cresterea consumului  de GPL cu 10% fata de consumul de Benzina. Preturile la GPL si Benzina sunt cele real înregistrate in ultimii 7 ani (02.2009 – 02.2016) prezentate in fig.1. Calculul a fost realizat in 3 variante de rulaj: 50 km/zi (1500 km/luna) cazul unui utilizator obisnuit, 100 km/zi (3000 km/luna) cazul unei masini de distributie  si 200 km/zi (6000 km/luna) cazul unui taximetrist.